Preskočiť obsah

Späť na kategórie

Ako na to

Jednoduché rady ako vylepšiť váš home office

Jednoduché rady ako vylepšiť váš home office

7. január 2021

Ak pracujete v kancelárii a väčšinu svojho pracovného týždňa strávite za kancelárskym stolom, príležitostná služba z domu je vítanou zmenou a príjemným spestrením každodennej rutiny. Pred začiatkom koronakrízy využívalo podľa analytičky WOOD & Company Evy Sadovskej,  takzvaný home office, približne 9 % Slovákov.

Príchodom pandémie sa však situácia zmenila a každý, kto môže, pracuje prevažne z domu. Okrem toho, že sa veľké administratívne budovy zmenili na “mestá duchov”, zmenil sa aj denný režim kancelárskych pracovníkov.

Práca z domu ma okrem množstva výhod aj svoje negatíva. Strata sociálneho kontaktu, spájanie pracovného priestoru s osobným, nevhodné sedenie, multitasking a mnoho ďalších. Poradíme vám, čoho by ste sa mali pri práci z domu vyvarovať a ukážeme si niekoľko zlepšovákov, ktoré okamžite zmenia prácu z domu k lepšiemu.

Veľký monitor

Ak pracujete v oblasti ako IT, komunikácia, administratíva alebo finančníctvo, denne sa 
musíte boriť s množstvo tabuliek, štatistík a grafických návrhov. 

Firemný notebook je síce mobilný pracovný nástroj, veľký monitor je však v takýchto prípadoch nenahraditeľný.

Možnosť rozšíriť si obrazovku cez dva monitory a pohodlne prepisovať dáta z jednej tabuľky do druhej. Alebo zamerať sa na detaily v grafickom návrhu. To na pracovnom notebooku jednoducho nedokážete. 

Zaobstarajte si veľký monitor a práca z domu sa zmení na nepoznanie. Ich cena nie je príliš vysoká a finančne dostupné sú aj kvalitnejšie modely. Ak si veľký monitor predsa len nemôžete dovoliť, požiadajte oň svojho zamestnávateľa. V prípade, že pracujete z domu dlhodobo, vezmite si z práce domov ten zo svojej kancelárie. Okrem zjednodušenia viacerých pracovných úkonov sa tejto jednoduchej zmene poďakujú aj oči

Pracovná a osobná zóna

Ak si chcete zachovať odstup medzi pracovným prostredím a zónou oddychu, pevne si stanovte svoje pracovné miesto. Vytvorte si svoj ranný rituál a miesto práce z postele alebo gauča si sadnite za pracovný stôl. V mozgu sa vám postupne vytvára asociácia pracovného prostredia a vy budete lepšie sústredený na dokončenie pracovných úloh. Zároveň bude posteľ a gauč miestom, ktoré nie je v žiadnom prípade spojené s prácou.

Šaty robia zamestnanca

To isté platí aj o oblečení. Aj keď pyžamové nohavice na konferenčných hovoroch nie sú vidieť, váš mozog si tento odev spája s oddychom. Podvedome sa nastavíte na relax a vaše sústredenie a efektivita bude klesať. 

Vítaný nie je ani opačný extrém a naškrobený dresscode z kancelárie nie je potrebný. Ten vytiahnite len pri virtuálnom stretnutí s klientom alebo pracovnom videohovore. Najdôležitejší je efekt zmeny oblečenia z pohodlného na pracovné. Tento úkon dá jasný signál mozgu, že je čas pracovať.

Bráňte sa rozptyľovaniu

Pre lepšie sústredenie sa snažte vyhnúť akýmkoľvek formám rozptýlenia. Práca pri zapnutej televízii vás bude okrádať o pozornosť, rovnako tak aj neustále pobehujúci rodinný príslušníci, alebo spolubývajúci. Snažte sa, aby mal váš pracovný kútik čo najmenej rušivých vplyvov. 

Ako na správne sedenie?

Pri sedavom zamestnaní je dôležité v akej polohe trávite svoj pracovný čas. Toto tvrdenie platí dvojnásobne, v prípade, že nemáte kvalitnú stoličku. Pri dlhodobom sedení trpí vaša chrbtica, preto by sme sa mali držať tých zásad:

Autor: Michal Haviar

wave

Ďalšie tipy na čítanie

Bežecké lyžovanie pre každého

AKO ZAČAŤ S BEHOM NA LYŽIACH 
Slnkom zaliata zasnežená lúka, ľadový vzduch a pred vami bezchybná bežkárska stopa. Tak vyzerá ideálny deň nadšenca behu na lyžiach. Ak uvažujete, že sa necháte zlákať…

Tenis je tá správna voľba na leto

4.máj 2022

Predposledná májová nedeľa tradične odštartováva jeden z najväčších a najobľúbenejších parížskych športových sviatkov. V areáli Roland Garros sa v šestnástom obvode v západnej časti mesta…