X

Aktivity, ktoré posilnia vašu imunitu

11.november 2021 Všetci chceme byť zdraví, avšak nie vždy pre naše zdravie robíme maximum. Naša obranyschopnosť je na jeseň, ale aj počas zimných mesiacov oslabovaná vplyvom premenlivého počasia a nedostatkom slnečného žiarenia. Do toho prichádza celková nechuť k pohybu a športu, vyššia konzumácia nezdravého jedla a stres. Aj vďaka MultiSport však môžete robiť množstvo aktivít, ktoré posilnia imunitu a nabijú vás fyzickou, ale aj duševnou energiou. Otužovanie Jednou z činností, ktorá získava posledné roky obrovskú popularitu je otužovanie. Nehovoríme však o extrémnych “ľadových medveďoch”, ale o postupnom privyknutí si na chlad. To môže v priebehu rokov vyústiť až ku kúpaniu sa v ľadovej vode obklopení plávajúcimi kryhami ľadu. Začať môžete so studenými rannými sprchami. Po dobu tridsiatich dní vyskúšajte vydržať 30 sekúnd pod studenou vodou a postupne pridávajte dĺžku a znižujte teplotu vody. Ak chcete vedieť o otužovaní viac, prečítajte si článok z nášho blogu. Sauna Skvelým tréningom obranyschopnosti je aj saunovanie. Rakúski vedci navyše zistili, že pravidelné saunovanie má profylaktické a teda protivírusové účinky. Výskumníci rozdelili dobrovoľníkov do dvoch testovacích skupín. Jedna skupina sa nesaunovala vôbec, druhá naopak v pravidelných intervaloch počas doby šiestich mesiacov.  Výskum rakúskych vedcov Výsledkom bolo, že skupina, ktorá sa saunovala pravidelne, trpela prechladnutiami len z polovice tak často ako druha skupina. A to predovšetkým v posledných troch mesiacoch výskumu, kedy si skupina saunujúcich vybudovala silnejšiu obranyschopnosť. Prečo tomu tak je, vedcom nie je úplne jasné. Podľa jednej z teórii saunovanie ovplyvňuje telo podobným spôsobom ako horúčka. Tá je akousi ochranou organizmu, keď sa vírus snaží usadiť v ľudskom tele. Ak chcete začať s pravidelným saunovaním, ako inšpirácia vám poslúži náš článok na tému pravidiel fínskeho saunovania. Kryoterapia Pomerne novou a progresívnou metódou je celotelová kryoterapia. Jej princíp tkvie v krátkodobom vystavení ľudského tela teplote až -130°C. Tento, až nepredstaviteľný chlad, môže na človeka pôsobiť liečivým spôsobom. Už 3 minúty stačia, aby podľa odborníkov došlo k aktívnemu prekrvenie, ktoré výrazne zlepšuje metabolizmus a urýchľuje vyplavovanie škodlivých látok z tela. Správne stravovanie Okrem spomínaných aktivít môžete obranyschopnosť posilňovať aj prostredníctvom stravy. Obzvlášť v prechodovom období prijímajte dostatok vitamínov a minerálov potrebných na zdravé fungovanie organizmu. Jedným z vitamínov, o ktorý nás oberá nedostatok slnka je vitamín D. Ako si udržať hladinu tohto vitamínu v správnej hladine sa dočítate v tomto článku. Na instantné posilnenie imunity môžete vyskúšať aj náš jednoduchý recept na zázvorovo-kurkumový shot. Strážte si psychické zdravie Bude to znieť ako klišé, ale ďalším krokom k fyzickému zdraviu a silnej imunite je udržať si duševné zdravie a vyhýbať sa stresu. Obzvlášť na jeseň ide o neľahkú úlohu. V práci strašia kvartálne uzávierky a postupne sa začína bilancovať prebiehajúci rok. Počasie zas nedovolí tráviť čas v exteriéroch, na ľudí padá melanchólia a v najhoršom prípade až depresia. Depresia je veľmi zradný a nebezpečný stav, ktorý nám pripomína množstvo sprievodných symptómov. Snažte sa tieto varovné signály vnímať a zakročte, kým je čas. Ako sa proti depresii a nadmerného stresu brániť nájdete v rozhovore s psychologička Mgr. Evou Šulekovou na našom blogu. Autor: Michal Haviar